Siirry sisältöön
100% tyytyväisyystakuu
100% tyytyväisyystakuu
Reverse pec deck – Vahvista takaolkapäitä ja paranna ryhtiä

Reverse pec deck – Vahvista takaolkapäitä ja paranna ryhtiä

Reverse pec deck on erinomainen liike takaolkapäiden ja yläselän vahvistamiseen sekä ryhdin parantamiseen.

Kohdelihakset: Reverse pec deck keskittyy pääasiassa olkapäiden takaosiin, sekä vahvistaa yläselän lihaksia, kuten trapetsia ja rombilihas.

Ohjeet asentoon asettumiseen:

  1. Istu reverse pec deck -laitteessa, kasvot laitteen selkänojaa kohti.
  2. Aseta jalat tukevasti lattiassa ja selkä laitteen selkänojaa vasten.

Oikea ote ja liikkeen aloitus:

  1. Tartu laitteen kahvoihin tai aseta käsivartesi pehmusteisiin, kyynärpäät noin olkapäiden korkeudella.
  2. Pidä rinta ylhäällä ja hartiat taakse vedettyinä.

Liikkeen suoritus:

  1. Avaa kädet sivuille, kunnes tunnet supistuksen olkapäiden takaosassa.
  2. Keskity liikkeen kontrollointiin ja lihasten tuntumaan.

Liikkeen palautusvaihe:

  1. Palauta kädet hallitusti takaisin aloitusasentoon.
  2. Pidä liikerata tasaisena ja vältä nopeita liikkeitä.

Muut asiat, jotka tulisi pitää mielessä koko liikkeen ajan:

  • Hengitä ulos liikettä avatessasi ja sisään palauttaessasi.
  • Vältä ylävartalon heilumista liikkeen aikana.
  • Keskity liikkeen laatuun ja älä käytä liian suuria painoja, jotta tekniikka pysyy puhtaana.

Katso myös nämä olkapääliikkeet:

Edellinen artikkeli Pystysoutu liiketekniikka – Monipuolinen liike olkapäille
Seuraava artikkeli Face Pull (Takaolkapääveto taljassa) – Oikea liiketekniikka