Siirry sisältöön
🌞 Kaikki tuotteet -24 % koodilla KESÄ24
🌞 Kaikki tuotteet -24 % koodilla KESÄ24

Miten valitsen oikean verkkovalmennuksen?

Hyvin suunniteltu verkkovalmennus on edullisempi ja laadukas valmennusmuoto, joka mahdollistaa parhaimmillaan täyden valmentajan tuen ja ohjelmien räätälöinnin. Lisäksi valmennukset kulkevat kätevästi koko ajan mukanasi älypuhelimella Fitvalmennuksen mobiilisovelluksessa! Verkkovalmennukset tapahtuvat suljetussa valmennusympäristössä, josta löytyvät tilauksestasi riippuen ruokaohjelmat, treeniohjelmat, videoselosteet, kehityksen seuranta, valmentajan chatti ja jatkuva tuki. Lisäksi tietyissä valmennuksissa on viikoittaiset videopäivitykset tulevasta viikosta sekä halutessaan muiden treenaajien tuki kyseisen valmennuksen keskustelupalstalla. Siksi tuleekin miettiä, kuinka paljon tukea tarvitset ohjelman noudattamiseen? 

Seuraavien kysymysten läpi käyminen auttaa sinua valitsemaan sinulle optimaalisen valmennuksen.

miten valitsen oikean verkkovalmennuksen

LYHYEN JA PITKÄN AIKAVÄLIN TAVOITTEET?

Usein verkkovalmennuksissa mennään metsään, kun asetetaan vain lyhyen aikavälin tavoitteita. Huonoja lyhyen aikavälin tavoitteita ovat esimerkiksi -10kg painon pudotus neljässä viikossa. On tärkeää luoda järkeviä ja realistia lyhyen aikavälin tavoitteita, mutta yhtä tärkeää on miettiä pitkän aikavälin tavoitteita ja lopullista päämäärää. Aivan kuten kaikessa elämässä, pitkäaikaisella suunnitelmalla ja tekemisellä saavutetaan parhaimmat tulokset. Välitavoitteiden saavuttaminen auttaa sinua pitämään motivaation korkealla. 

Tavoitteita voivat olla esimerkiksi:

  • Lihaksien kasvattaminen
  • Kiinteytyminen ja kropan muokkaus
  • Kunnon kohottaminen
  • Terveellisen ruokarytmin löytäminen
  • Voiman kasvatus
  • Rasvanpoltto

Tavoitteiden asettamisessa kannattaa keskittyä yhteen tavoitteeseen kerrallaan, koska tavoitteet kulkevat usein käsi kädessä. Esimerkiksi jos tavoitteenasi on lihaskasvu, oikein toteutetulla ruokavaliolla kasvatat lihasta etkä kerää kroppaan turhaa rasvaa. Kroppasi siis kiinteytyy, kunto paranee ja lihasmassa kehittyy.

TARVITTAVAT MUOKKAUKSET OHJELMIIN?

Valmis treeniohjelmiin voidaan tarvittaessa tehdä muutoksia, jos jokin ohjelmassa oleva raaka-aine tai yksittäinen liike estää ohjelman suorittamisen. Tässä tapauksessa voit olla yhteydessä suoraan valmentajaasi. Sinun ei siis tarvitse huolehtia ruoka-aine allergioista tai siitä, että joku tietty treeniliike ei sovi sinulle, sillä silloin teemme aina räätälöityjä muokkauksia. 

Henkilökohtaisessa valmennuksessa ohjelmiin tehdään jatkuvia muutoksia ja räätälöintiä, jotta ohjelmista saadaan kustomoitua juuri sinulle sopivat. Jatkuvissa yhteisissä Teams tapaamisissa ohjelmia kustomoidaan myös yhdessä valmentajan kanssa. 

MIKÄ ON MINULLE SOPIVA TREENIMÄÄRÄ?

Pidä tarkasti mielessäsi kohta tavoitteistasi ja kysy itseltäsi, kuinka paljon olet valmis panostamaan päästäksesi tavoitteeseesi? Elämäntapamuutokset tarvitsevat aina itsekuria. Liikaa ei kannata kuitenkaan tehdä, koska siitä on usein enemmän haittaa kuin hyötyä. Treenit ja syömiset tuleekin sovittaa omaan aikatauluun sopivaksi. Treeniohjelmissa on erilaisia treenijakoja, kuten esimerkiksi 2, 3, 4 tai 5 kertaa viikossa treenaamalla saadaan jokaisella jaolla loistavia tuloksia, mutta ohjelmat ovat suunniteltu vain eri tavalla. 

Omaan elämäntyyliin sopivia vastauksia voivat olla:

  • Haluan treenata kovaa ja tuloksellisesti salilla.
  • Haluan treenata kotona
  • Arkeni on hektistä, joten tarvitsen ajankäytöllisesti mahdollisimman tehokkaan ratkaisun.
  • Haluan treenata monipuolisesti, kasvattaa lihasmassaa ja kestävyyttä.
  • Haluan ruokavalion, mutta en liikkua valmennuksen aikana ollenkaan.

 Vastaa itsellesi rehellisesti, niin luodaan realistiset tavoitteet.

MILLAINEN ON SINUN AIKAISEMPI TREENITAUSTA?

Aloittelijoille henkilökohtainen valmennus on usein järkevin ratkaisu, jotta liiketekniikat ja järkevät tavoitteet voidaan katsoa yhdessä kuntoon. 

Valmiit treeni- ja ravinto-ohjelmat on suunniteltu ja kokeiltu käytännössä useaan kertaan. Ohjelmat ovat hiottu viimeisen päälle ja niillä saat taatusti tuloksia. Valmiit treeni- ja ravinto-ohjelmat sopivat henkilöille, jotka eivät tarvitse varsinaisesti valmentajan tukea niiden noudattamisessa. 

KUINKA HAASTAVA OHJELMA MINUN TULISI VALITA?

Liian haastava tai liian helppo valmennus syö tekemiseltä motivaatiota. Jos pohdit kahden valmennuksen välillä vielä artikkelin aiempien kohtien jälkeen ja olet vertaillut ohjelmia, niin varaa aika ilmaiseen konsultaatiotapaamiseen ja katsotaan yhdessä.

KOSKA VALMENNUKSEN VOI ALOITTAA?

Valmisohjelmien valmennuksen voit aloittaa omaan aikatauluusi sopivaan aikaan. Henkilökohtaiseen valmennukseen voidaan sopia sinun omaan aikatauluusi parhaiten sopiva aloitusajankohta. Verkkovalmennuksissa on tietyt starttipäivät. Starttipäivät löydät tuotteen kuvauksen alta, mutta voit hypätä mukaan myös muina ajankohtina, jos paikkoja on jäljellä! 

Nyt, kun olet miettinyt huolellisesti artikkelin aikaisemmat kohdat, olet jo pitkällä valinnassasi. Sitten vain valitsemaan sopivaa valmennusta!

MITEN LÖYDÄN KYSEISEN VERKKOVALMENNUKSEN?

Kaikki valmennukset löytyvät päävalikosta tuotteiden alta. Lue valmennuksen tuotesivun kuvaus huolella. Tukeeko se päätavoitettasi ja onko treenimäärä sinulle oikea?

SUOSITUIMPIA VALMENNUKSIAMME OVAT MM: 

Henkilökohtainen valmennus

Juoksuvalmennus

Valmis ravinto-ohjelmat

Valmis treeniohjelmat

Vuosivalmennus

Jos et vieläkään tiedä, mikä valmennus olisi juuri sinulle paras, niin varaa aika ilmaiseen konsultaatiotapaamiseen tästä.

Jos sinulle jäi valmennuksesta muita kysymyksiä, voit olla aina yhteydessä myös sähköpostin avulla info@fitvalmennus.fi niin katsotaan tarkemmin.

Lue seuraavaksi, mitä asiakkaat ovat sanoneet valmennuksista!

Maksa ostoksesi joustavasti

Meillä käy Klarna, Epassi, Smartum, Edenred ja Tyky!

Nopeat toimitukset treenivarusteille

Nopeat toimitukset 1-2 päivässä

Valmennussovellus

Valmennukset kulkevat aina puhelimessasi

Nopea asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme palvelee Ma-Pe klo 8-17