Siirry sisältöön
100% tyytyväisyystakuu
100% tyytyväisyystakuu
Pec Dec liiketekniikka

Pec Deck liiketekniikka – Erinomainen eristävä liike

Kohdelihakset: Pec Deck keskittyy erityisesti rintalihasten etu- ja keskiosiin. Liike on erinomainen eristävä liike esimerkiksi rintatreenin loppuun. 

Ohjeet asentoon asettumiseen:

  1. Istu Pec Deck -laitteeseen selkä suorana ja jalat tukevasti lattiassa.
  2. Säädä istuin niin, että käsivarsien tukipisteet ovat olkapäiden korkeudella.

Oikea ote ja asento:

  1. Tartu laitteen kahvoihin tai aseta käsivartesi pehmusteisiin, kyynärpäät olkapäiden korkeudella.
  2. Pidä kyynärpäät hieman taivutettuina koko liikkeen ajan.

Liikkeen suoritus:

  1. Tuo käsivarret yhteen laitteen edessä, keskittyen liikeen tuomaan supistukseen rintalihaksissa.
  2. Pidä liike hallittuna ja rauhallisena, älä anna laitteen vetää käsivarsia liian kauas taakse.

Muut asiat, jotka tulisi pitää mielessä koko liikkeen ajan:

  • Hengitä ulos, kun tuot käsivarret yhteen, ja sisään, kun palaat aloitusasentoon.
  • Pidä rintakehä ylhäällä ja älä nojaa taakse liikkeen aikana.
  • Vältä liiallista venytystä liikkeen alkuasennossa, jotta vältetään olkapäiden liiallinen kuormittuminen.

Katso myös nämä rintalihasliikkeet:

Edellinen artikkeli Ristikkäistalja (Ristitalja) – Monipuolista harjoittelua rintalihaksille
Seuraava artikkeli Vinopenkkipunnerrus smith-laitteessa – Vakautta liiketekniikkaan