Siirry sisältöön
100% tyytyväisyystakuu
100% tyytyväisyystakuu
Kulmasoutu tekniikka

Kulmasoutu tekniikka - Tehokas massaliike selkälihaksille

Kulmasoutu on intensiivinen selkäliikkeiden klassikko, joka kohdistuu vahvasti ylä- ja keskiselän lihaksiin. Liike tarjoaa monipuolisen tavan kehittää selän voimaa ja lihasmassaa.

Kohdelihakset: Kulmasoudun kohdelihkaset ovat latissimus dorsi, trapets lihakset ja romboidi lihakset. Liike aktivoi myös olkapäitä ja käsivarsien tukilihaksia.

Liikkeen suoritus:

  1. Asetu kulmasoutulaitteeseen, käytä levytankoa tai V-kahvaa.
  2. Tartu kahvaan tai tankoon seisoen jalkojen päällä tasaisesti.
  3. Pidä selkä suorana ja taivuta yläkroppaa hieman eteenpäin ja työnnä lantiota taakse.
  4. Vedä kahva tai tanko kohti alavatsaa, keskittyen selkälihasten supistamiseen.
  5. Palauta paino hallitusti aloitusasentoon.

Muut asiat, jotka tulisi pitää mielessä:

  • Pidä liikerata hallittuna ja vältä liiallista heilumista.
  • Keskity lihasten tuntumaan ja vältä liian suurien painojen käyttöä, joka voi johtaa tekniikan heikentymiseen.
  • Hengitä ulos painoa vedettäessä ja sisään palautettaessa.

Kulmasoutu on tehokas liike selän vahvistamiseen ja muotoiluun. Se on erinomainen lisä mihin tahansa ylävartalon voima- ja massanrakennusohjelmaan.

Katso myös nämä selkäliikkeet:

Edellinen artikkeli Yhden käden kulmasoutu käsipainolla - Opi oikea liiketekniikka
Seuraava artikkeli Alatalja tekniikka – Monipuolinen liike selkälihasten vahvistamiseen